5 Haziran 2013 Çarşamba

Öğrenme yönetim sistemi nedir ? Ne amaçla kullanılır ? Açık ders kaynağı nedir? Gazi Üniversitesi'nde açık ders kaynakları hakkında araştırma.
 
Öğrenme Yönetim Sistemi ( LMS - Learning Management System ) uzaktan eğitim alan öğrencilerin ders içeriği görüntüleme, çevrimiçi derslere katılma, okul ve diğer öğrencilerle iletişim kurma gibi temel işlevleri gerçekleştirdikleri web tabanlı bir eğitim platformudur. 

Açık Ders Kaynakları: Ders formatında organize edilmiş, ücretsiz ve serbestçe ulaşılabilen, sayısal ortamda bulunan, kullanıma ve adaptasyona belli lisans koşulları ile açık, tek başına sertifika ya da diploma vermek için kullanılmayan, yüksek kaliteli eğitim malzemeleridir. 



Gazi Üniversitesi 2006 - 2007 Eğitim Öğretim Yılı itibari ile uzaktan eğitim vermeye başlamış ve dünyada hızla yaygınlaşan uzaktan eğitime, köklü eğitim anlayışı ile yeni bir soluk getirmiştir. 
 
Öğrencilerin kullanımına sunulan Öğrenme Yönetim Sistemi, 7 gün 24 saat öğrencilere açık bir sistemdir ve öğrencilerin LMS  üzerinden ders içeriklerini ve dersi destekleyici eğitim materyallerini takip edebilmeleri mümkündür.

Gazi Üniversitesi Öğrenme ve İçerik Yönetim Sistemi açık kaynak kodlu öğrenme ve içerik yönetim sistemi MOODLE üzerinde yapılandırılmıştır. Bu platform ile: ders materyallerini paylaşabilir, yeni materyaller oluşturulabilir, ders kaynaklarını etkin bir şekilde kullanabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder